martes, 5 de marzo de 2019

Spännande tider!!!

Det svänger om turistbranschen i Spanien! Från att ha noterat rekord efter rekord de senaste åren, så kan vi nu utläsa lite negativa siffror i statistiken.




Det svänger om turistbranschen i Spanien! Från att ha noterat rekord efter rekord de senaste åren, så kan vi nu utläsa lite negativa siffror i statistiken.

Vid sidan av denna text så har vi sammanfattat turismen i siffror för innevarande vintersäsong. I samman-ställningen har vi tagit med månaderna oktober, november, december och januari. På så sätt får vi en klar och tydlig översikt över hur högsäsongen på Kanarieöarna och Gran Canaria ser ut fram till januari månads slut.

När vi i november numret summerade sommarsäsongen (maj - september) kunde vi konstatera att turismen sjunkit i förhållande till sommaren 2017. För Gran Canarias del var nedgången 5,8% eller 83.149 personer. För ö-gruppen i sin helhet var nergången 4,7% eller 260.616 personer.

Nu ser vi att nedgången tenderar att fortsätta även under vinternsäsongen. För de fyra första månaderna har Gran Canaria tappat nästan 84.000 internationella besökare till (-5,4%). Kanarieöarna har samtidigt tappat 143.325 besökare, vilket ger en nedgång på 2,8%.

Sverige, Norge och Danmark faller tillbaka medan turismen från Finland ökar. Storbritannien behåller i stort sett sina siffror medan den viktiga turismen från Tyskland faller tillbaka.

Vi har tidigare liknat branschen med börsen, där tämligen små eller obegripliga förändringar får stor inverkan på resultatet. Vi har också, vid ett flertal tillfällen, varit inne på anledningarna till det förändrade mönstret som vi ser.

Flygbolag som gått i konkurs, en allt dyrare eurokurs, varm och solig sommar 2018. Terrorutsatta destinationer som nu tycks vara på väg tillbaka på marknaden...

Till detta får vi kanske lägga till just den turbulenta börsutvecklingen under sista kvartalet 2018, vilken skapat osäkerhet hos många. Tillika en svårbedömd bostadsmarknad...

En anti-flygkampanj av sällan skådade mått har också blossat upp, framför allt i Sverige.
Ja, visst finns det en mängd anledningar.

Eller är det bara så att vi emellanåt väljer att resa till nya destinationer eller väljer nya typer av resor. Utbudet är ju onekligen oerhört stort!

1 comentario:

  1. Min berättelse är förmodligen typisk. Min man föll i en affär med en annan kvinna på hans arbetsplats, min kärleksman lämnade mig med två barn som vi hade tillsammans, alla massor av ekonomiska utgifter på mig ensam, han gav inte barn supporr till våra barn, jag vill ha min man tillbaka hem för att älska mig. Jag fick en lösning för att föra tillbaka honom med magiska trollformler från äktenskapspellens trollmagi av en andlig man som heter Dr. Oduduwa. Strax efter två dagars magiska kärlek stavning aktiverades för mina räkning för att föra tillbaka ex love man återvända hem till mig, det var en överraskning att jag inte ens kan förklara hur allt händer, det fungerade som magi, inom två dagar är min kärleksman hemma för att be om ursäkt, be om min förlåtelse, jag var väldigt glad och mina böner svarar, idag är min man tillbaka till mig, vi lever tillsammans som en familj lyckligare i kärlek mer än någonsin tidigare.
     Jag kunde inte ha gjort den här magiska kärleksförtrycket utan hjälp av Baba Oduduwa. Jag skulle ha gett upp och trodde att eftersom min man träffade en annan kvinna, så sa han att vi var klara. Efter att Love stavaktivering ringde min man mig på mobiltelefon vi pratade snyggt och nästa dag kommer han tillbaka hem med massor av gåvor till mig och barn.
    Jag är tacksam för denna andliga äktenskapshealer som hjälpte mig. Jag rekommenderar honom till alla som har liknande äktenskap, förhållandeproblem, att snabbt kontakta kommunikation med Dr.Oduduwa Spiritual spell spellista för att återvända ex love back. via hans personliga kontaktadress: (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
    Endast WhatsApp-meddelande: +79268011965

    ResponderEliminar